El món és un teatre, però l'obra té un repartiment deplorable.
Oscar Wilde

2 de març del 2013

Pel cel i als Oscars

Fer que l’anada hagi estat pel cel és una posada en escena força més encertada del que pot semblar i, a més, digna dels millors guionistes que poden haver trepitjat la catifa vermella.
És clar que en aquest cas no es tractava ni de l’acció d’un Bond, ni d’un Indiana, ni tan sols de la guerra de l’Iraq, no, no, no... molt més senzill que tot això, només es tracta del retir del Papa.
Però parlo d’escena encertada perquè d’aquí a dos mil anys –si els suports digitals ens han sobreviscut i hi arriben com a material arqueològic, i si encara ha pogut mantenir-se un mínim d’interès pel coneixement i per la cultura– els arqueòlegs de l’època podran descobrir com el líder espiritual d’una part del món es transforma en una estranya au metàl·lica i després de sobrevolar entre cridòries el seu niu s’enlaira cel amunt amb tota una semblança amb l’esperit sant que fuig a refugiar-se en un racó de muntanya... però és clar, això ho podrien trobar si la voràgine decadent dels mercats actuals i els que hi ha instal·lats en els llocs dels polítics no aconsegueixen acabar amb tot allò que pugui fer referència al pensament i a les humanitats.
L’any que ve estarem pendents de Los Angeles per si algú de bona fe pot proposar l’escena per a l’Oscar als millors efectes especials, i sempre que algú no desviï l’atenció més cap a la marca del vestit de la guardonada Anne Hathaway, que no pas a la pel·lícula en què apareixia, però és clar, potser el que més val són les xifres que compten que no pas si, al capdavall, hi podia haver l’Hugo al darrere de tot plegat.